Om helgen som gick

Sitter nerkrupen i soffan och tittar på min sovande bebis.
Har ingen lust med någonting idag, lite trött och hängig.
Med lite tur har det slutat att blåsa så överjävligt så vi kan ta en promenad sedan (är löjligt rädd för blåsten nu när jag ammar. Är löjligt rädd för det mesta nu när jag ammar förresten, vill inte ha mjölkstockning!).
Liten Alvis vaknade med en himla snorig näsa, men det verkar ha rätat ut sig, för hon har inga problem just nu i alla fall.

Jo, angående helgen!
I lördags vaknade samtliga i familjen vid nio, frukosten var avklarad väl innan elva - rekord!
Sedan åkte vi iväg för att se om vi kunde hitta en jacka till Eric.
Efter att ha finkammat Gallerian åkte vi över vägen och han gick in på Stadium och hittade en med prislapp närmare tretusen, men den gick in i kassan som tvåtusen. Well well, their loss...
Under tiden satt jag och ammade stora Hungran i bilen.
Och vad passar bättre när man är färdigäten och nöjd än att bajsa hela blöjan full? Vi undvek med nöd och näppe att kläderna blev fulla också. Snabbt blöjbyte i bilen - Eric är sjukt skillad!
Sen fick hon åka utan overallen hem, ingen har varit lyckligare! Alva satt och sög på fingrarna och tittade på omgivningen som susade förbi.
Eftermiddagen spenderades på Behrn-abeu Arena (familjär ordvits...) för Erics del,  medan jag promenerade med K&E, fikade kladdkakemuffins och såg på när E febrilt försökte få tag i Alvas hand, som satt fastgjuten i hennes mun. Som tur var hade hon t-shirten med glitter på, så E kunde hänge sig åt att titta på det istället.
Lördagen avslutades med hemmagjorda köttbullar i ajvarsås och bulgursallad ihop med K,O&E samt F,S&O.
Barn vyssades i omgångar och bebisarna sov dessutom i omgångar i mörkret inne på toaletten.

I går var vi -igen- uppe nio och frukosten var avslutad väl innan elva, närmare kvart över tio.
Vi tvättade en aning, gick ut och promenerade och for iväg ut till pappa - utan vagn.
Senare gick vi iväg upp till onkel som fyllde år och åt pepparkakor med ädelost (vi bar Alva i babysittern, vagnen kommer obönhörligt komma med varje gång hädanefter..
På kvällen åt vi älgbiff och slarvade bort ett nyckelkort till garaget (som sedan visade sig ha blivit kvar uppe hos onkel. Note to self, plånboken har kortfickor av en anledning....)

Nu ska jag se om jag kan klura ut hur jag ska spika upp tavlorna som vi tänkte spika upp igår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0