Nyår 2010

Nytt år - nya möjligheter!

Vi firade nyår i Kumla. Åter till brottsplatsen för Alvas skrikmaraton.
Och det gick bra! Hon var glad och snäll och sov hos mig och Eric och hos den stolta Morfadern och hos Anna, eller.. Nej hon var nog vaken hos Anna. Dansade gjorde de iallafall!
Och så såg vi fyrverkerier genom fönstret och åt mat och drack kaffe och Pommac och undrade om det fanns några vargar kvar på Skansen (Tommy Körbergs päls...och mössa!) och om en stackars björnn fått sätta livet till också (Sarah Dawn Finer). Vi är inga pälshatare, långt ifrån (jag äger ju två förtusan!) men det såg så roligt ut med Tommyss JÄTTEpäls på Skansen!
Planen från början var att fira med FrauPels och hennes lilla familj, men P fick feber och vi tog ett gemensamt beslut att inte föra den vidare till Alvisen. Hon har förresten tillräckligt med förkylningen just nu.

Dock fick hon (Alva alltså) ett sånt däringa skrikutbrott på Nyårsaftonsförmiddagen.
Vi lade ner henne i babygymmet och efter ett par minuter medans vi plockat fram frukosten så blev hon sådär ledsen igen. Om jag bara kunde förstå varför det blir så.
Men, vi har ju varit löjligt förskonade från dylika utbrott så det är väl inte mer än rätt.

Nyårsdagen firades med pizza och mys i soffan (Alva firade med en aning övertrötthet och hunger i kombination och det funkade inte förrens vi låg ner på sidan. Runt ett fick vi sova.).
Och något stort har hänt!
Alva har upptäckt tummen!
Vi såg väl gärna att hon upptäckte nappen istället kanske, men huvudsaken är att hon snuttar på något...

Igår efter att vi hade vaknat gick vi till Tant Frida och Onkel Sven med lite fika, Os julklapp och för att titta på deras fina, nyrenoverade badrum. Och på kvällen slocknade vi som små ljus alla tre, efter att ha tittat på Eclipse.


Nu däremot ska jag ta och väcka min oerhört missmatchade dotter (röd/vitrandig Pop-sovpåse, gröna plyschbyxor och turkosa strumpor (vi gick till tvättstugan förut, hon sov i BabyBjörnen och jag ville inte att hon skulle frysa, hon är en syn för gudarna!)), mata lite och trycka ner henne i BabyBjörnen igen. Mera tvätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0