Tjatigt

Ja jag vet att jag tjatar.
Men ny lägenhet. Omgående. Jag vill packa ner, packa upp börja på nytt.

I onsdags var vi iväg till kiropraktorn.
Bästa rödhåriga mostern i landet följde med som barnvakt och efter det gick vi upp på stan en snabbis.
Fyndade på Bubbel som har flyttrea (ett par strumpbyxor och en sparkdräkt med Lasse Åberg-tryck för 125 spänn. Bara sparkdräkten skulle kostat 300.) Drog ett varv (eller, i sanningens namn ett halvt varv) på Hindersmässan, hittade till min stora förtjusning Erics favorithonung med limesmak, och såg hysteriskt fina skyltar i trä som jag ångrar lite att jag inte inhandlade. Men... de håller ju på till imorgon!
Fyndade också tre par strumpor för 59:- på Åhlens och betalade bara 25 kronor för bästa handkrämen so far, Hemp från Body Shop, tack vare en gåvocheck på 100 kronor.
Snacka om att vi var värda sushilunch sen!
Och kära nån vad gott det var. Skruttan sov dessutom hela tiden när vi åt (bra där East West Sushi med sval luft i restaurangen!)

Igår var våran fullbokade dag.
MVC, föräldragruppsträff och bowling med jobbet.
MVC gick bra.
Föräldragruppen gick jättebra, det var så mysigt att träffa alla bebisarna!
Bowlingen... Gick inte så bra.
Vi trodde att eftersom det gick bra i måndags att umgås med pappa, så skulle Alva kunna göra det igen.
Ack så vi bedrog oss. Jag åkte hemifrån tjugo i sex, tjugo över sex ringde Eric i desperation.
Då hade hon varit hysteriskt ledsen nästan hela tiden. Och det var aldrig några betänksamheter, jag kastade mig i bilen och... erm... kanske bröt mot en regel eller två, men var hemma på drygt fem minuter.
Skruttan var nog både hungrig och framförallt trött efter en dag med rätt så många nya intryck.
Dessutom har en förkylning slagit ut ordentligt. Stackars..
Och stackars Eric!

Idag ska vi försöka ta det väldigt lugnt, skruttis ska vaccineras halv två (ont.i.mammahjärtat!) och ladda inför helgen när allra finaste Gotlandasmostern är här, HURRA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0