Humörsvängningar

Sitter och väntar på att bilderna från iphonen ska laddas ner på datorn.
Det. Tar. Två. Evigheter.
Förmodligen för att samma bilder laddas ner för sjutti-tolfte gången.

Annars började dagen lite halvt klockan halv fem när vi misslyckades söva om Alva.
Och sedan trodde jag att hon skulle nöja sig med en deciliter välling.
Men framåt sex sov vi alla igen!
Dagen har sedan förlöpt med märkligt humör från damen, mamma får inte försvinna utom synhåll, inte pappa heller.
Och hon har ätit som en häst!
Alltså, jag har aldrig varit emd om sådan hunger, hon har ju ätit gröt som vanligt, sen blev lunchen lite sen men hon åt fyra eller fem fiskbullar, en och en halv potatis, vit sås och ärter/morötter/broccolli/blomkåls-blandning.
Herregud, hon rullade en liten stund. Till mellanmål delade hon och Eric på två(!!) bananer och nu till kvällsmat har hon klämt en hel burk med biff och rotfrukter.
Eehm.. utvecklingsfas!?
Dessutom har jag inte kunnat mata tillräckligt snabbt, när ajg varit för långsam (läs, blåst på maten för att den skulle svalna) skrek hon, när jag råkade ge för varm mat skrek hon (fullt förståeligt) och när vattnet stod för långt bort skrek hon också.
Nu står hon i duschen med sin far för att få bort matresterna, sen tänker jag banne mig skicka henne i säng inom en halvtimme.


Kommentarer
Postat av: Elin

Hahaha fantatsisk dag med andra ord :)

2011-07-13 @ 08:29:51
Postat av: frida

Har ett vagt minne av att jag upplevt nåt liknande när ottilia var eh, just det, 8 månader. Nu kommer hon börjar växa och få en jävla massa energi. Tror att det var kring den där perioder både jag och elsa gick in i vägger. Hon kommer behöva maximal aktivering så det är tur att ni bor nära lekparken.



Om jag inte minns fel...

2011-07-17 @ 08:43:28
URL: http://mittegetlilla.blogg.se/
Postat av: Emma

Kommer hon få en jävla massa energi nu!? Vad har hon haft innan då? Herregud. Koppel och krypkuddar på knäna, kom Alva så går vi till parken.

2011-07-17 @ 21:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0