Angående tömd på resurser.

Efter sju och en halv månad borde jag veta så mycket bättre.
Jag borde veta att våran halvbrist på rutiner inte hjälper ett jävla dugg när det gäller att få lilltjejen att sova på dagarna. Jag borde veta bättre än att försöka vyssa och sjunga i fyrtio minuter.
Det enda som hjälper i det fallet när jag har bestämt att hon ska sova, är vagnen.
Ute eller inne, spelar ingen roll.
Vagning med eller utan tröskel är det som behövs.
För ungen kommer ju inte till ro annars.

Vissa dagar tror jag nästan att hon har adhd. Är det normalt med så mycket överskottsenergi!?

Ändå så står jag där när det är sovdags, handfallen och blir bara mer och mer frustrerad.
Jag ödslar alldeles för mycket energi på att få henne att sova, för jag ger banne mig inte upp.
Är hon trött - ska hon sova.
När Eric går på semester den fjärde juli, då jävlar i min lilla låda blir det åka av.
Om det så ska vara Sova hela natten-kuren!

Kommentarer
Postat av: frida

Visst blir man förbannad på morser som typ "Min dotter har somnat av sig själv exakt när jag vill sen hon kom utur magen. Inte alls så svårt!" Man blir så desperat att man till slut sjunger Pop-julla. :-P

2011-06-14 @ 22:12:12
URL: http://mittegetlilla.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha, ja men typ så!!! :D

2011-06-15 @ 18:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0