Midsommardagen

Ära vare gud i höjden.

Uppdatering ett, Alvas kompis som vi trodde hade vattenkoppor hade fått en helt sjuk allergisk reaktion på ett bett.
Inga koppor på vårat dop!
Dessutom kommer barnet i min gamla klänning. Väl tilltaget är ju det minsta man kan säga.
(Tror förövrigt att vi har en liten med magknip just i detta nu...)

Vi har ju haft det lite si och så med sömn den senaste tiden.
Förkylningar är inget som gör att små barn sover bättre direkt.
Nu de senaste dagarna har det dock bättrat på sig lite, men nattamningarna som har lindrat förkylningen har ju istället gjort att hon numera förväntar sig att få tutte på natten.
Dessutom blir hon superpigg lite för tidigt.
Klockan halv sju på vardagarna går väl an, men när hon vaknade till liv halv sex(!) igår fick det banne mig vara nog.
Så Eric gick upp, jag sov till nio, vi käkade frulle och sen gick han och lade sig.
Eftermiddagen och kvällen spenderade vi på landet hos Onkel i deras nybyggda uterum.
Det var fint det när regnet smattrade mot plasttaket :)
Nej men, midsommarafton var en himla fin företeelse. Vi träffade lille A som är född i januari och umgicks med finaste familjen.

Idag har vi storstädat, dammsugit och torkat golven, så att Alva kan krypa runt utan att behöva slåss emd dammråttor och matrester. (Vad är bebismat gjord på egentligen? jag kan svära på att gröt är en av komponenterna i betong. Sitter. Som. Berget!) Och när vi var klara med det åkte vi ut till Rynningeviken, tog en promenad med vagnen och tittade på gräsänder. Och fikade en aning såklart.
Nu ikväll har vi käkat köttet som grillades igår, men som vi var alldeles för mätta för att orka med, ihop med ugnsrostade grönsaker och bearnaisesås.
Vi kollade på the Tourist också.
Men jag vet inte jag.
Ett tag hade jag så ohyggligt svårt att koncentrera mig på något annat än Angelina Jolies monstruösa läppar, som de till råga på allt hade målat blodröda. De tog upp hela bilden i stort sett.


Annars känner jag mig just nu lite som en slasktratt, det klagas och tjafsas endel.
men det är inget jag orkar skriva av mig om idag.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0