Om veckan, färger och nya lägenheten

Det går så sjukt fort i veckorna just nu!
Känns som om jag inte hinner med riktigt.

Den här veckan har vi ju iallafall haft lyx med kortvecka för Eric = bra avlastning för mig :)
Alva verkar ha varit inne i värsta utvecklingsfasen, först började hon ju åla i mitten/slutet på maj, sen fick hon tänder (japp, två sylvassa bissingar, inget bett i tutten dock - än) och efter drygt en och en halv veckas ålande så kom hon på hur man skulle göra för att krypa.
Hon överraskade oss dessutom med att ta flaskan här i onsdags, och igår testa vi välling - mums, mums, MUMS!
Dessvärre passade hon på att bli både febrig och snorig under natten till idag, och inte är hon på något solskenshumör heller, så både flaska och krypövningar har gått på sparlåga under dagen.
Vi hoppas att det löser sig under natten och att det blir superfint, varmt väder imorgon.
Alternativt att det blir pissdåligt väder imorgon, 7-8 grader, regn och snålblåst, så vi slipper tänka på att vi missar en massa gos ute på diverse gräsplättar.

Nytt för mig (som känt mig som värsta mjölkbaren de senaste månaderna) är att vi gått ner markant i amning.
Nu gäller morgonmys vid sextiden och slurken innan sovdags.
(Om man bortser från idag när jag ammat en gång nu mitt på dagen. Inte ens vatten har varit roligt - tur att blåbärssoppa är typ det bästa Alva vet!)

Vi har också spenderat tre dagar i Kumla och hjälpt pappas särbo med barn att välja färger och tapeter till nya huset. Än en gång har jag längtat, längtat, längtat efter nytt.
Appråpå nytt!
Vi hade värsta chansen här i veckan att få ny lägenhet!
En supercharmig tre på hundra kvadratmeter bara... tvåhundrafemtio (?!) meter närmare stan, på andra sidan vägen. Tre meter i tak, hyfsat kök, stora rum fem inbyggda garderober (varav en walkincloset!), två flyttbara, ett skafferi.... Ingen balkong, men världens uteplats i nivå med köksfönstret och fönstret i det som skulle blivit Alvas rum. Badrummet var... mysigt :) och det var dessutom inbyggd toalett - halleluja! Inga problem med städning där inte! Stor hall. Minus, fula tapeter och en hiss där inte Frida skulle fått in rullatorn.
F-U-C-K.
Eric kanske skulle hävda att den var dyrare också (sanning, men vilket jävla lyft!).
Jag var en aning impulsiv och funderar fortfarande på om vi gjorde rätt som tackade nej.
Och... jag tror faktiskt det. Men jag är som vanligt inte helt övertygad.
Det hade inte funkat för oss med den lilla hissen. (Märker ni hur jag försöker övertala mig själv?)

Nåja, vi väntar tills nästa lägenhet kommer in i vårt synfält. Då finns det där lilla, lilla extra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0