Ge inte upp?

Dåligt med uppdateringar på den här bloggen just nu!

Vart ska man börja?

Fick jag en önskning idag, så skulle det vara att min dotter tog nappflaska.
Det är verkligen allt jag begär just nu, att jag ska kunna gå hemifrån och veta att hon accepterar något annat än min tutte. Men det verkar ju vara för mycket begärt. Så sent som ikväll har vi försökt med ersättning för att jag ska kunna få lite fler timmar sammanhängande sömn, vilket slutar i illvrål och krokodiltårar.
Hon skriker nästan värre än när hon fick 3-månaders vaccinationen.
Och jag blir så ledsen.
För Erics skull, för att hon bara vägrar acceptera att han matar henne, och för min skull för att jag vet med mig att jag inte kommer någonstans just nu såvida hon inte är med eller att jag söver henne och lyckas ta mig ut så och är tillbaka till tio-halv elva när hon vill ha påfyllning.
Det är så min kväll ser ut, nattning/mat vid sju-halv åtta, fri tid i två timmar och sedan påfyllning för att få sova till tolv-halv ett/ett. Sedan vakna varannan timme. För några månader sedan gick ju nätterna galant, hon matades, somnade och sov till två, för att vakna till igen vid sex. Sen kom det ett utvecklingssprång i vägen, och numera vaknar hon som sagt varannan timme. Jag kan ju inte säga att jag är något supersällskap om kvällarna, vilket såklart inte är jättekul för Eric.
Och det är inte det att jag inte tycker om att amma, men jag skulle vilja ha möjligheten att göra både och, för allas skull.
Har haft allvarliga tankar på att helt ge upp amningen, bara för att kunna gå tillbaka till en trevlig människa som faktiskt orkar sitta och mysa med sambokärleken i soffan. Det gör jag liksom inte nu.
Dessutom vore det ju döhäftigt att kunna gå ut jag och Eric och ha barnvakt!

Annars är hon superförkyld (snälla, snälla, säga att det är förkylningen som bråkar mest nu?) och jag har lite ont i halsen. Hoppas på att vi båda är friska till på tisdag när vi ska bada i Hallsberg för första gången. Babysim -javisst! Och jag har för det mesta hjärnsläpp och vet inte vad det är för dag.
Igår bokade jag tvättstugan till nästa vecka, när jag trodde jag bokade den till idag. Och i över en vecka har jag varit stensäker på att vi ska vaccinera Skruttan igen imorgon, men det är visst nästa torsdag upptäckte vi här förut.
Nu ska jag joina vännen i soffan och kolla in Antikrundan. Sen ska jag nog sova tidigt ikväll och lura bort den annalkande förkylningen.

Imorgon tar vi nya tag och kollar med bröstmjölk, eller NAN-ersättning istället för Semper.
Funka, pretty please?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0