Morgonstund har?

Aah, sköna måndag!

Bra saker:
- Eric är ledig från jobbet idag och imorgon (mys!)
- Jag ska klippa mig imorgon! Dessvärre hade hon som klippte mig sist slutat inte bara på Ego, utan helt som frisör.
Då vet man att man klipper sig alldeles för sällan.
- Ny vecka, nya möjligheter! Mammaträff, kiropraktor, bokklubb.
- Vi ska träffa FrauPels och P imorgon och provgå deras vagn en aning :)

och sist men inte minst, jag har en alldeles underbar unge!


Mindre bra saker:
- Jag har inte en aning om vad jag ska göra med håret imorgon. Lugg?
- Min unge har slutat sova till klockan tio, det var okej. Men att min unge slutat sova till klockan åtta och väljer klockan sju som bra tid att vakna? bara att ställa om sig antar jag... Och hoppas att det inte blir klockan sex när det är dags för sommartid.

Annars spenderade vi helgen med att inte göra så mycket i lördags, fikade med finaste F,S&O en aning.
Igår skulle jag och skruttan vara ensamma hemma, för Eric skulle ut och fiska.
Det började med att hon vaknar pigg som en lärka strax innan sju och somnar precis innan Vasaloppet startar.
Sedan hör Eric av sig och berättar att de har åkt bil en timme, vandrat ut på isen i tjugo minuter och borrfan har gått sönder. Nu skulle de äta frukost och åka hem.
Så när han kom hem åkte vi till IKEA, och nu har skruttis en egen byrå, och jag har fått tillbaka min låda - hurra!
Och jag fick äran att skruva!
Jag som älskar att skruva ihop saker, tog mig an uppgiften på fullt allvar och såg visst så koncentrerad ut att Eric var tvungen att fråga om jag var arg, men det var jag ju inte. Mera själaglad och ohyggligt koncentrerad.

I dag har vi - återigen vaknat klockan sju, ätit frukost innan halv nio och byggt ihop de två sista lådorna som jag inte ville hållas med igår när Alva somnat. Sen gick vi på promenad till Stadsträdgården, nobbade cafét där (för att bryggkaffe som stått framme smakar rävgift) och satte oss på Hälls istället. Alva pallades upp med min jacka i vagnen och satt fint och lekte med barnvagskrumelurerna. En sväng förbi både Village och Polarn o Pyret hanns med också. Alva fick nya kläder och vi fick inspiration att göra om lite i köket.
Nu ska jag se slutet på CSI New York, sen ska jag nog sova.
Med lite tur blir det bara två amningar inatt!



Jo just det, hon har hittat fötterna ordentligt om jag inte sagt det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0