Om utvecklingssprång och vagnar

Sådär ja.
Veckan snart avklarad, ny månad har det hunnit bli också. Håhåjaja.

Vi går igenom något som kallas för utvecklingssprång här hemma.
Det innebär i korta ordalag att alla Alvas nya små egenheter (läs: anledningen till att hon har varit skitjobbig och amningen gått åt helvete i ett par veckor) kan förklaras.
Hon lär sig så mycket just nu att hon helt enkelt inte klarar av att hantera det.
Som tur är har vi fina svägerskan K som går igenom samma sak, fast i snitt en och en halv månad innan mig då hennes son är - just - en och en halv månad äldre än Alva.
Hon håller huvudet kallt (eller varmt, om hon står i duschen) och kommer på lösningar åt mig när jag bara klappar ihop och vill slänga amningen åt fanders och börja med flaska istället.
"Prova att distrahera henne med bolan!", sagt och gjort. Got the fucking t-shirt!
Just nu håller utvecklingssprånget på att ta slut för den här gången, vilket innebär att vi ammar varannan timme.
På natten.
Och det var ju inga problem för ett par månader sedan, när jag inte visste om något annat, men nu när jag hade vant mig vid "max två gånger per antt" känns det lite pissigt. Dessutom vete tusan hur jag ska göra liksom, sover hon i sin säng får jag gå upp mest hela tiden (läs, sover jag inte så bra). Sover hon mellan oss fattas det ungefär tre decimeter för att vi alla ska få palts (läs, hon brer ut sig värre än sin pappa och jag sover för jävla illa).
Men, å andra sidan så älskar jag henne och vet att det går över.
Så hon får nog sova i sin egen säng i natt också. Lite jobbigare, men då får jag åtminstone plats i min egen säng.

Annars så går vi i vagnsfunderingar.
Vi har ju i dagsläget två vagnar, Emmaljungan vi lånat av Erics storasyster och Brion vi köpte av Timo.
Emmaljungan har ingen sittdel, för den har storkusinen slitit ut, så vi tänkte använda Brion som sittvagn istället.
Ända tills vi insåg att Eric kommer sparka sönder underredet med sina långa ben. Och få ont i smalbenen på köpet. Så vi tänkte "vi köper en sittdel till Emmaljungan!", mm.. eller hur. Drygt 5000:- för en sittdel.
Så numera tänker vi mer i banorna, vi köper en ny sittvagn eller så köper vi en Emmaljunga citycross.
Sittvagnen (Emmaljunga scooter) kostar runt 3000:-, city crossen 5200:-.
Fast, det är ju inte riktigt dags än, sittvagnarna rekommenderas från 6 månader.

Nu tänker jag äta chips, imorgon är vi ensamma på dan när Eric far och fiskar. På måndag och tisdag är han ledig och hemma med oss, hurraa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0