Arg?

Det bloggas visst en aning sporadiskt på det här stället.

Jag skulle vilja säga att det är för att jag har så mycket intressant för mig, men det vore en lögn och mamma sa att man inte fick ljuga. Så därför säger jag som det är, att det är sjukligt tröttande att ta hand om en halvmånaders bebis med temperament from hell.
Idag har vi varit sura/arga på varandra i omgångar.
Jag började med att kinka ihop imorse när hon vaknade halv sju och inte somnade förrns kvart i nio. För att sedan vakna klockan kvart över och tycka att vi skulle vara pigga nu.
Sen sov hon först vid halv två. Inte så lyckat.
Men trots att hon var trött lyckades hon smörja i sig lite torsk och potatis, även om persikopurén efteråt var betydligt godare.

Hon tyckte att jag var helt vansinnigt tråkig när jag försökte framkalla kort på henne, så vi får väl se vad som dimper ner i lådan om ett tag :)

När vi väl kom oss ut hittade vi N & V från mammagruppen ståendes mitt på cykelbanan och tog följe med dom.
Det var fint, de kunde inte komma med ut när vi andra satt i Stadsparken igår och innan det var vi magsjuka och innan det var det träff hos oss och de smet tidigare för att gå på 6 månaderskontroll, så nu fick vi uppdatera lite och prata sömn. Har fått låna Sova hela natten och ska läsa igenom den för att se om vi ska tillämpa den på Alva, skulle gärna se att hon sov i tolv timmar i sträck. Det gjorde ju inget om hon fick för sig att sova längre än fyrtio minuter åt gången på dagen  heller, så jag skulle kunna få tagga ner lite och vila upp mig också.
Imorse kvart över ni var jag inte den gladaste camparen i stan, eftersom jag kanske sovit en kvart, och det är precis för lite.

Nu ska jag kolla hur det går för Eric Saade i schalgern, jag har inga som helst förhoppningar då jag gillar honom ungefär lika mycket som jag gillar Alexander Ryback. Men kanske, kanske kan alla kvinnor och fjortisar som röstade på Ryback för två år sedan rösta på Eric ikväll, och då kan det ju gå förjävla bra för Sverige.
Men jag tycker ändå att vi skulle skickat Danny Saucedo, eftersom han sjunger bättre, dansar bättre och verkar vara en lite bättre människa. Likförbannat kommer jag bli skitsur om vi åker ur semin i år också.
Man kan tävla i musik.


Men, tro inte att jag tyckt att dottern varit en pina hel dagen, kolla in bilden nedan så förstår ni att jag aldrig kan vara arg särskilt länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0