Det blidde en bil igår

Japp!

Jag titulerar mig numera nybilsägare E Nilsson.
Vi tog den där tummen som var uppkörd så långt att vi nog aldrig trodde vi skulle få ut den och åkte till bilhandlaren.
Och lämnade bilhandlaren en och en halv timme senare, en bil och en bra deal rikare.


Tjusig va!?

Jag är fortfarande lite i chock, vi fick den bilen som vi ville ha, men nästan trehundra kronor billigare i månaden.
Miljöbil, diesel och komfortpaket med tonade rutor (tjohooo!)
Däremot vet jag i skrivande stund inte hur det gick med motorvärmare.
Men vi lägger till nästan inget alls, så då får vi det i födelsedagspresent eller något.
Jag fick dessutom äran att välja färg!
Så det blev den nya färgen "Sirius grey" (beige-grå-ish?) äsch, döm själv, det är ju den ni ser här ovanför!
Svart och mörkgrått som vi pratat om ratade jag för att det är så jävla svensson! att välja en svart/grå bil.
6 av 10 kior som levereras är svarta.
Kollar man på min värld (kakel-världen) - iallafall när jag gick på mammaledighet - får fabrikerna göra serier som är i grått och svart för att göra den skandinaviska - främst den svenska - marknaden nöjd.
Så egentligen skulle jag valt en röd bil. Bara för att.
Men den här var så jäkla snygg, och påminde lite om den absolut snyggaste färgen på en bil jag vet, Toyotas grön-grå.
Dessutom fick vi presentkort på traktens "hemmagjorda" glass. Den ska ätas nästa vecka när vi hämtar bilen.
Måste komma ihåg kameran.

Nu ska jag nog gå och pussa lite på mitt barn, så hon vaknar och kanske vill äta lite gröt.
Anna Wahlgren fick vänta igår, jag var helt slut efter bilköpandet.
Dessutom vaknade hon bara en gång (eller var det två?), men hon somnade om.
Sista gången visserligen i våran säng, men hon var inte intresserad av någon tutte.
Min lilla skrutta. Kanske känner hon sig just nu liten i världen.
Ska testa att bädda lite med fårskinnet i natt, se om det blir tryggare, eftersom hon sov hela vintern på det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0