Ha-begäret from hell

Hur kan det komma sig att det aldrig går över?

Ha-begär.
Största I-landsproblemet sedan typ... Iphonen dog av för lite batteri, eller sedan det hux-flux snöade för en timme sedan.


Man surfar runt, eller går på stan för den delen, och så står man framför den där galet dyra saken som man egentligen kanske inte behöver, men vill ha ändå.
Idag handlar det mest om en tripptrapp-stol.
Fast det är faktiskt en rätt bra sak. Fast vi har ju en sån plaststol från IKEA, och de har ju en råsnygg stol i trä också, som är betydligt billigare än tripptrappen. Det finns en liknande på Våra små som är fin också.
Men vad ska man satsa på?
Tripptrapp-stolen växer ju med Alva så att säga.
En vanlig barnstol blir ju tillslut för liten. Eller?
Kloka, kloka läsare, jag vet att ni har svar på vilken barnstol man borde satsa på.
(eller om man ska behålla plaststolen vi har och bara köpa en bricka till.)


Annars drar vi en lättnadens suck idag.
Alva fick plötsligt feber i söndags eftermiddag (39,4). Vi ringde 1177 som sade att det oftast inte är någon fara, vätska på och om det inte går över inom 12 timmar bör man ringa VC. På kvällen kräktes hon och vi tyckte det kändes bra att åke till Akuten. Väl där kräktes hon igen. När vi fick komma in var hon feberfri (37,2) och mest arg för att hon var tvungen att ligga naken i korridoren. Så vi fick åka hem efter att ha pratat meddoktorn som sa att det var ok att ge alvedon om det kom tillbaka.
Igår hade hon feber hela dagen. Mitt på dagen toppnoterade vi 39,8 och jag tryckte i en alvedon.
Man är hyfsat uppjagad när man inte fattar hur man får upp plasten runt suppar... Jag såg inte ens att det var flikat högst upp....
Att ligga själv var inte att tänka på utan jag satt i stort sett ihop med hjärtat fram tills att Eric kom från jobbet.
Tack och lov att jag hade lite assistans av mormor, annars hade jag nog brutit ihop innan klockan slagt halv ett.
Idag hade hon bara 38 på morgonen! Hurraaa!
Och nu när jag lade henne för snart en halvtimme sedan kändes hon feberfri.
Min lilla strumpa!

Kommentarer
Postat av: Karin

Okej här kommer min synpunkter gällande matstolar! Köp en bricka till IKEA stolen, pronto!! Skit bra att ha! Detta låter hemskt jag vet men brickan är perfekt att utfodra barnet ifrån. No plate needed!! Haha! I en viss ålder är det roligaste som finns att slänga allt löst i golvet men om maten ligger på brickan så går det inte. När det lugnat ner sig vid bordet så skulle jag säga, köp en begagnad tripptrapp och lacka om den i någon cool färg. Min kusin målade hennes i bubbelgum rosa!! Hur läckert som helst och billigt! Tripptrapparna håller ju i en evighet och tål en hel del stryk så begagnat är bra. Så, klart slut!

2011-05-03 @ 17:01:03
Postat av: Fraupels

Jag säger bara Tripptrapp. Begagnad för ett par hundra. Missade en på bra&begagnat för 80 (ÅTTIO jävla kronor) med nån minut...

2011-05-03 @ 20:53:10
URL: http://fraupels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0