Helgen

Så sitter jag här igen.
Barnet sover (egentligen borde hon vara vaken, men hon har inte sovit sedan ett-tiden, då står jag hellre ut ett par timmar längre ikväll...), sambokärleken tittar på (sista?) fotbollen (för idag?). Liverpool ser ut att gå under mot Tottenham.

Har i helgen hunnit med... att mysa runt mest.
I fredags fick jag min slafsiga kebabpizza som jag bett om, och lördagsgodis.
Pizzan åt jag för fort (som med all annan snabbmat, tror inte det kallas snabbmat för att man ska hetsa i sig den. Eller?!) och hade därför magknip resten av kvällen. Vi drack inget vin och barnsäkrade ingenting.
Sedan bestämde sig Alva för att vara vaken och eventuellt hungrig i en timme natten till lördagen.
Jag var trött och irriterad och vagnade allt vad tygen höll, i en timme. Sen ruskade jag vagnen för hårt, skrämde halvt vettet ur det arga barnet som förvandlades till ett ledset barn och jag fick taskigt samvete och slängde fram tutten. Var hon inte hungrig när hon vaknade var hon definitivt törstig klockan tre, så mycket kan jag säga.
I går när hon då ville vakna klockan sju så var jag trött, tröttare, tröttast och efter morgonamningen knuffade jag lite fint över henne till Eric som tog på sig rollen att gå upp. Jag slocknade innan de lämnat sängen och vaknade först två timmar senare när de kom in och gjorde pruttljud i mitt ansikte för att jag skulle vakna.

Vi åkte sedan upp på landet till Mamamu och Anders och mös runt med barnvagnar och grillning.
Pojkarna arbetade med ved och vi tittade på.
På kvällen tittade vi på ESC ihop med K&O och F&S. Banen sov (nåja, alla utom Alva sov nästan hela tiden) och Eric Saade kom på tredje plats. Men vad hände med Azerbadjan? Man kan inte vinna en tävling och helt tappa greppet om toner och skämma ut sig. Hade jag röstat på Azerbadjan hade jag rint EBU och bett att få dra tillbaka min röst omgående. Att Italien sedan sprang om oss med sista poängen var snopet. Nåja, hedern återupprättad. Skönt för mitt ego att inte Saade vann, jag hade fått hemskt svårt att godkänna segern, då jag tycker att fel låt vann och att vi skulle skickat Danny istället. Han kan i allafall både sjunga och dansa.

Idag har vi haft långmys i sängen, varit på långpromenad och tittat på fotboll.
Jag och Alva har varit iväg på bokklubb hemma hos Frida och vi var ovanligt effektiva den här gången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0