Nya tag!

Well, jag var hyfsat friskt när jag vaknade.
Alva däremot har sitt livs första startelva under näsan, jättesvårt att sova nu ikväll, men vi testar med vagnen. Den är ställbar åtminstone, så har hon högläge hela tiden. Dessutom har hon börjat hosta nu på kvällen, mammas hjärta!

Idag har vi hämtat nya bilen iallafall!
Och vi har cruisat lite under kvällen.
Skönt att komma ner lite mot backen, våran Yaris verso var lite för hög och lite för lätt för sitt eget bästa.
Idag när det blåste typ... orkanvindar var det en konst att hålla den kvar på vägen.

Annars då?
Jo!
Vi var till Uppsala i helgen och hälsade på svärföräldrarna.
Vi hann också med en tur till Sigtuna och Steninge slott, två ställen jag aldrig besökt (supermys båda två!).
Kom hem med boken "Stig och jag gräver en grop" och två ljuslyktor till sovrummet (på Steninge har de en outlet med Kosta Boda..).
Igår var lägenheten dock ett kaos, ouppackade resväskor, smutskläder, rena kläder, kassar med diverse olika innehåll, damm och grus överallt.
För att inte tala om röran på köksbordet. Hur är det möjligt att det kan samlas så mycket saker på ett köksbord?!
Nåja, när jag hade lyckats få undan en del i allafall smsade svägerskan K och undrade om vi itne ville ha besök av henne och E på eftermiddagen. Jag var såklart snabb att svara ja tack, då jag såg en utväg från städningen.
Alva hade ju dessutom samlat stora delar av dammråttorna under amgen tack vare att hon ålar runt och undersöker lägenheten just nu.
Roligast är att jaga spegeln-på-hjul. Näst efter att undersöka diverse sladdar och elkontakter.

Så, vi fick finbesök, Alva försökte lära E att åla och sedan slogs dom om samma leksaker resten av tiden. Jo, de sov en stund också. K och jag drack kaffe och stackars K som är helt utan internet, hemtelefon och tv (tack COMHEM, verkligen!) fick naturligtvis använda vårat internet. Personligen fick jag flashbacks från i höstas.

Imorgon får vi lön och jag ska iväg till MVC och tant doktorn. Om Alva mår bra åker vi ovh träffar snygg-morsorna på Varberga familjecentral också. Annars håller vi oss hemma och kurerar flickebarnet.
Och på torsdag ska vi åka och handla mat. Det ekar tamejfan i vartenda skåp just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0