Om gårdagen

Jaha.

Igår mellan gråtattackerna sysslade jag med andra saker.
Först var jag ett tredje efterbesök hos barnmorskan. Och jag är fortfarande inte helt återställd efter förlossningen. Det är ju skönt att jag kan få tänka på något annat liksom.
Så på onsdag ska jag få träffa tant Doktorn som kanske ska bedöva och tvinna lite.
Det lät ju alldeles obeskrivligt trevligt. Undrar om jag kan få klippkort. suck!

Sen var vi och träffade grymmaste mammagruppen på jooorden!
Fy fan vad vi är bra. Trevliga så det förslår är vi också.
Och sicken jävla tur att vi började umgås. Annars hade föräldraledigheten kännts ungefär som en livstid.
Nu har vi en dag i veckan att se fram emot. Och eftersom världen är lite springer vi på varandra ibland ändå.
Shit, vi borde skaffa oss en facebook-grupp! (ännu enklare att nå varandra än genom mail liksom!)
Jag pumpade N på information om hur hon genomförde Sova hela natten-kuren. Och blev ännu lite mera peppad.
Det här med att V somnar vart som helst, hos vem som helst oavsett vem som nattar honom känns ju som en dröm. Igår lyckades vi liksom inte natta Alva hos pappa/morfar för hon hade inte tid att sova.
Då kände jag att det vore trevligt med SHN.

Annars var vi ner ju till Hallsberg och hälsade på mamsen.
Det blidde två gånger totalt (ska det göras ska det göras ordentligt liksom!).
En gång med Lisa och en gång med pappa.
Mormor och jag hade dessutom tänkt likadant och köpt pioner.
Hem åkte vi i pappas RAV4. Den är stor som ett as och effektiv som en bandvagn ungefär.
Barnvagnen går in i bagaget som den ska göra och med lite  tur får vi plats med den andra vagnen som vi lånat av Erics storasyster OCH handbagage också.
Herregud vilken dröm. Jo, vi kanske börjar längta efter bilen en del. Kanske ångrar vi att vi inte nämnde att vi åker förbi Västerås idag. Kanske hade vi kunnat byta där?!
Vi bestämde också att till mors dag ska vi plantera nya växter på graven, vilket betyder att vi måste åka och botanisera i ett växthus eller två. Stackars, stackars mig. Jag som inte tycker om att botanisera i växthus ;)
Jo, köpa ny lykta måste vi göra också. De tål i regel inte mer än ett år. Tönt-lyktor!

Kommentarer
Postat av: Lilla rödtotten

Jag älskar dig av hela mitt hjärta!! Växtvärk <3

2011-05-20 @ 12:14:22
URL: http://rainbowsforever.blogg.se/
Postat av: Fraupels

Ja, ett år om inte nån jävel snor den innan det. Lyktbanditer finns det en del. Bahamas! (skit-iphone-stavningsprogram, bah ska det bara stå)

2011-05-22 @ 09:49:22
Postat av: Emma

Fraupels, ta OMGÅENDE bort stavningsprogrammet. Din gravidhjärna och tillhörande hormoner tål inte mycket mer! Mammas lykta rostar. Så jävla ovärt!



Lilla rödtotten: Växtvärk tebax! <3

2011-05-22 @ 10:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0