Om marknader, och sånt.

Idag var en mycket, mycket bättre dag än igår.
Alvar sov mellan tolv och sex, vaknade, ammade och somnade. Vi sov till klockan åtta.
Mycket bättre mamma.
Sen vek vi tvätt och lyssnade på KISS och sen åkte vi till Kumla på vårmarknad med Frida.
Största anledningen att vi åkte var för att se när min systers band Brev till Kalle skulle trubadur-lira på torget. Skönt gäng, man märker att de gillar att spela ihop! (försöker hitta en MySpacesida, finns inte. Fixa!)
Kumlamarken var... comme ci, comme ca som en fransos skulle sagt.
Förmodligen som vilken marknad som helst, men när det senaste jag kan jämföra med är Hindersmässan blev det här en droppe i havet. Dessutom var det bara skräp, men det är ju ganska normalt för att vara marknad.
Alva fick dock både en vindsnurra och ett par solglasögon.



Och så hann vi fika lite också, på ett fik med lite sköna 50-tals vibbar.
Bulle och kaffe 20 spänn. Helt okej :)
Stort plus att bryggkaffet som stod framme inte smakade död räv som det gör i Stadsträdgården.
Kanske bättre snurr på kaffet i Kumla?

(småskrattar när jag skriver, Eric och Alva sitter och gör pruttljud till varandra. Alva blir aningen dregligare än Eric, jag fattar inte hur hon gör?!)

Nu får vi se vad vi får för mat ikväll, jag är ruggigt sugen på en slafsig kebabpizza. (det känns lite viktigt att det är slafsigt, fråga mig inte varför. Kan ha blivit inspirerad av den friterade mackan Frida köpte. Den var verkligen slafsig!)
Och lakrits.
Japp, det blir till att gå iväg och handla fredagsgodiset.
Ikväll ska vi nog dricka vin och barnsäkra, det närmar sig krypande för dottern!




Kommentarer
Postat av: frida

Vad nu, snackar ru skit om kumlamarken? Haklappar som redan gott sönder, "fuck you, i drive volvo"-Tshirts, toasitsar dekorerade med porrbilder och de där jäääävla plasttrumpeterna alla tioåringar blåste i är väl vad alla vill uppleva! Not?

2011-05-13 @ 19:00:47
URL: http://mittegetlilla.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja men precis :) Tur vi hade varandra :)

2011-05-14 @ 10:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0