Om varmvattnet (och snor)

Tack Eon, för att du gav oss tillbaka varmvattnet imorse. Det var hemskt vänligt av dig.
Det var egentligen också vänligt av dig att vänta med att fixxa de där rören tills det blev sommar (kommer ni ihåg att de varnade om att stänga av fjärrvärmen i vintras, och hur jag förfasades över tanken på kall lägenhet och bebis?).
Fast... Eftersom jag hade glömt bort det hade en påminnelse varit helt okej.

Annars fortsätter snoret rinna här på min gata i stan.
Hur. Kan. Så. Mycket. Snor. Komma. Från. En. Sån. Liten. Näsa?!
Det övergår mitt förstånd. det borde vara genetiskt omöjligt.
Så, när Alvar vaknar från tuppluren (villket jag seriöst hoppas tar ett par timmar) ska vi gå till tant Apotekaren och införskaffa mer näsdroppar, koksaltlösning och en näsfrida. Vi tycker olika om snorsugen vi har här i huset. Jag tycker att den suger. På ett inte så bra sätt. Därför köper jag en annan som jag kan använda, så kan min samboälskling använda sig av den han tycker är bra.
Inatt har hon dock sovit rätt bra, gullungen. Vaknade till vid halv tolv, men sen sov hon fram till kvart i sex, fick tutte, somnade om och vaknade när Eric gick till jobbet. Då hade näsan grott igen något alldeles förskräckligt och vi slogs om saltlösning, nässug, snorpapper och framförallt näsan. Hon somnade om kvart i åtta, vaknade kvart över och tyckte hon var pigg. (fail, hennes mamma såg att hon inte var det, men ungen är ju envis som en GNU! Vart har hon ärvt det?) Så vi gick ner i tvättstugan (åh, lycka den som får börja sin morgon med att titta när tvätten snurrar runt-runt-runt-runt. Olidligt spännande!)

För övrigt var vi och storhandlade igår, ihop med alla andra som fått lön i onsdags och tänkt "nejmen, vi väntar en dag! Då har nog värsta stormen gått över." Och imorse när jag lyfte ut storpacken med blöjor från vagnen insåg jag att jag har handlat Pampers. Pampers!? Inte konstigt att Libero-rabatten inte fungerade...
Stön. Blir till att åka och byta. Jag gillar inte blöjor med lotion i, dom luktar snusk.
Jo! Vi fick in vagnen OCH alla matkassarna i bagageutrymmet, och hade fått plats med ytterligare något också. HALLELUJA! Det bästa vi gjort den här månaden är att köpa ny bil.

Jag bokade också tid för dop igår.
Och nu är båda gudmödrarna informerade.
Ska bara fixa inbjudningskorten. Planen är att de ska månglas ut nästa vecka.
Tadaaaa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0