Joråsåatte

Trött. Som. Ett. As.

Men hyfsat nytränad, nyduschad och med nyklippta tånaglar. Grädde på moset vore nybäddat i sängen (har haft lite svårt med sömnen sedan jag hittade en torkad snorkråka ungefär lika stor som Grönland på påslakanet. I blame my daughter.)
Och! Vi har äntligen fått dagisplats!
Två hundra ton sten har fallit från mina axlar, och ännu bättre känns det att två av Alvas kompisar från mammagruppen ska gå på samma dagis. Då känner hon någon (och vi känner någon på föräldramötena - hahaha).

Annars har vi haft riktigt roligt här ett par dagar. Alva har testat tre-dagarsfeber.
Bra. Nu kan vi det. Hoppas jag läste någonstans att den bara kommer en gång.
Efter tredagarsfeber följer prickar.
Min dotter har dock tagit det ett snäpp längre och gått omkring med rödflammig mage och rygg.
Hon har nästan sett brännskadad ut.
Ja och innan det provade vi ögonfluss.
Lika bra att beta av allt på en gång.

Imorgon ska vi ha barnvakt hela dagen när vi båda jobbar (gäller att hyra in Rödhåret innan hon opereras :)).
Funderar allvarligt på att gå och lägga mig bums.
Så jag orkar gå upp med barnet när Erics klocka ringer imorgonbitti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0