Julpiff

Hej Advent!
Nog för att det (till skillnad från förra året) är svårt att få in stämningen, men äntligen är den här!!

Vi for till Uppsala i fredags efter att jag slutat jobba, och Eric har inte förtroendet att Adventspiffa själv. Det går så hett till ibland! Så helt sonika har vi inga ljusstakar eller stjärnor uppe.
Så här sitter jag och drömmer om amaryllis, julstjärnor i kruka och i lanpsladd, mossa, ljus och julkrubba.

Alltså, jag vill ha en julkrubba.
Och har hittat en fin på Village. Figurerna kostar 269:- och själva stallet kostar 89:- och då blir jag snål. Okej om det varit 269:- för rubbet - men 89:- för tre väggar och ett tak?!
Jorå. Innan veckan är slut har jag köpt både figurer och hus. Det kan ni fethaja.

Nu somnade visst dottern (peppar peppar) så med lite tur får vi mat innan jag blir tvungen att kasta mig ner i förrådet och hämta upp ljusstakarna. Med lite tur somnar jag inte där nere i källaren med huvudet ovanpå en låda med julgranskulor :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0