Pippi på fåglar?

Min lilla tjej gillar djur.
Alla djur - utom Mamamus sköldpadda Wille.

Men när vi är på parkeringen till ICA MAxi här i stan, där det är fler kajor per kvadratcentimeter än det är indier i Indien, och jag och Eric känner kalla kårar längs ryggraden och tänker på Alfred Hitchcock, då är vår lilla knasa som lyckligast. Kunde hon flyga med kajorna skulle hon göra det. Hon skulle bo i en fågelholk om hon kunde!
Nu ikväll satt vi och tittade i Stina Wirséns bok Stor och Liten, och vi bläddrade och tittade jättelånge på fiskar och hundar och båtar.
Sen kom den stora fågeln och den lilla fågeln - och då tog det stopp!
När mamma bläddrade fram, bläddrade Alva tillbaka och ville bara titta på fåglarna.
Att Alvas mormor besöker oss ibland som en koltrast gör ju inte att vi blir mindre fågelgalna. (Flickebarnet kommer gå till skolan i tron att koltrasten egentligen heter Mormor. Måste tänka mig för lite :))

Nu ikväll har jag suttit och fått inspiration till barnrum (igen) och insett att flickebarnets någon gång kommande rum såklart ska ha en fågeltouch!
Kolla här bara:



Bild: StyleRoom



Bild: ferm living


Bild: yourdecoshop.se



Bild: Ferm living

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tycker trädet!

2011-11-15 @ 19:25:52
URL: http://brcasystrar.blogg.se/
Postat av: Emma

Trädet är grymt - att fåglarna är krokar gör det bara liiite bättre :) Kanske behöver vi hjälp av en moster med målning hint hint

2011-11-15 @ 21:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0