Renovering i höst/Pysseldax!

Strax efter att jag började jobba i höst så hittade jag en sak ute på stenlagret som någon hade glömt där.

En griffeltavla på ben med liten kulram i mitten, och en klocka.
En sån som jag hade när jag var liten, helt fantastisk. Och i tämligen gott skick dessutom! Visst syns det att den blivit använd, men vad tusan!
Så, lite kärlek behöver den, eventuellt lite ny färg på benen, lite ny griffelfärg och ett par visare till klockan.
Men alltså, det är ju ingenting!
Den är underbar, och kostade ingenting.
Det är det bästa i kråksången. och att ingen ringde och claimade den heller.

Den ser typ ut såhär:

Och jag hoppas att min lilla tjej - när hon inte är mer intresserad av att ÄTA kritorna - kommer tycka att den är guld värd. Frågan är om man ska grunda tavlan med magnetfärg och sen ta griffelfärg ovanpå. Vad tror ni?


Jag har dessutom fått en tallrikshylla av mormor som jag ska måla (eeh.. ja, alltså den är brun. Jag ska måla.)
Sedan ska den monteras på väggen när den är färdig och så ska jag ställa upp endel av Alvas böcker på den.
Inspirationsbilden ser ut såhär:


Där är min pysselhöst.
Har fått lite lust igen lixom :)

Idag pysslade vi (jag..) ihop ett Farsdagskort till Eric på nolltid.
Ett färdigvikt kort från Panduro, lite klistermärken, vattenlöslig tryckfärg och en silverpenna.

Kommentarer
Postat av: Sara

Klart du ska måla magnetfärg först! Blir det färg över vill jag ha! (av båda)

Har vi kvar våran gamla? Har ett svagt minne...

2011-11-15 @ 19:24:28
URL: http://brcasystrar.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag visste att jag skulle få ett bra svar av dig!

Tror inte vi har kvar våran gamla, vet att det står något liknande uppe på "Café Koppen", men tror det är en sån whiteboard/skitstora papper-tavla...

2011-11-15 @ 21:51:47
Postat av: Emma

och naturligtvis kan du får det som blir över, den är inte så stor tavlan :)

2011-11-15 @ 21:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0