Bulle?

Trött, tröttare, jag.
Idag innan klockan slagit tio hade jag hällt i mig tre koppar kaffe, måste komma i säng till tio ikväll, klockan elva funkar bara inte när man ska upp med lillmonstret klockan sex, halv sju varje dag.

Rätt mycket att göra idag på jobbet, mycket som ska styras upp och göras om, rätt mycket telefontid och räknande just nu.
Men det är så roligt! Jag älskar mitt jobb just nu verkligen, vill ändra en del men får gå långsamt fram med cheferna, de behöver ju inte utsättas för virvelvinden på en gång liksom :)
Fick dessutom äran att lossa en lastbil med sten, och jag var lite orolig innan. Jag och långgafflarna på trucken har väldigt sällan kommit överens - idag trots stormvindar blev jag inte vansinnig en enda gång! (tro mig, senast jag körde med långgafflar använde jag mig av svordomar, raseriskrik, sparkar och slag. Labil? JAG?!)
Så sjukt stolt över mig själv.
Har även rott iland två stora ordrar på två dagar. Synd att jag inte jobbar på provision ibland.

Förövrigt är stunden kommit då förnekelsen är över. jag måste börja träna igen, och det är ganska bråttom.
Det gör ju inget att komma i form en aning - men framförallt måste jag stärka rygg, och axlar, efter en dags pappersarbete och telefonpratande har jag ont på alla de gamla ställena i axlarna och stelt och jävligt är det.
Att vi dessutom har kört tårtdiet på jobbet har ju satt sina spår.
På riktigt, jag har jobbat i snart fem veckor, under tiden har vi ätit:
2 st smörgåstårtor
1 st gräddtårta
3 st chokladtårtor
När stackars Linnea gjorde sista dagen här förra veckan skrek jag rätt ut när jag såg tårtkartongen i kylskåpet. Tårta är liksom inte roligt längre (ge mig en morot!).
Ändå har jag skickat iväg Eric efter kanelbullar.
Efter idag är det fanimig sockerstopp! (Peppa mig!)
Behöver träningsinspiration! Har funderat i flera år på yoga - hittar dock inte några tider som funkar för mig.
Har kört Body combat för flera år sedan - gud så kul!
Simma? Gym? Vart ska man vara? Actic? Friskis? Gustavsvik?

Nu ska jag plocka undan disken innan Eric kommer hem. Undrar om han vill ha kaffe eller te till bullarna.

Kommentarer
Postat av: frida

You go, girlfriend!

2011-10-05 @ 08:55:55
URL: http://mittegetlilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0