Mäh - jag vill ju betala räkningarna!

Jaha.
Swedbank har dataproblem - så jag kan inte betala mina räkningar.
Och inte får jag fram betalningssidan på friskis&svettis så att jag äntligen kan köpa mig ett träningskort (hej muskler!)
Dessutom fick vi parkeringsböter igår, vi kan inte få någon dagisplats i år om vi inte vill promenera i 45 minuter för att hämta (förutsatt att vi inte är på jobbet, för då tar det ännu längre tid), min jobbmail har stulat med mig hela dagen, våran lägenhet är HELT FEL FÖR EN TREPERSONERSFAMILJ och min lillasyster väntar fortfarande på operationstid.
TÖÖÖÖÖÖÖÖÖNTIGT!

På plussidan är att jag verkligen, verkligen älskar Eric, min dotter är det bästa som finns i världen, vi har fått en av de två garageplatser som finns till det här huset vi bor i (!), jag läser en grym bok just nu, jag trivs för jävla bra på mitt jobb.
Och min lilla bebis fyller ett år på söndag.

Herregud - hur kan det rimligen gått så fort!?

På onsdag är det dessutom sista träffen med föräldragruppen ihop med bvc, tydligen är vi fullfjädrade nu (?) och behöver inte samlas under kontrollerade former mera. Men vi träffas ju på fritiden däremot :)
Shit. Vad hade jag gjort om jag inte fått träffa dessa ubercoola, roliga mammor (och pappor för den delen), de har ju räddat hela ledigheten. Och vad skönt att få komma över till någon som har barnsaker ligger överallt även om N skrämde skiten ur mig genom att "svänga ihop" semlor när vi var där. Vem i sina sinnens fulla bruk "svänger ihop" semlor!? nä. Det var nog bebiskoman. Den delen som aldrig drabbade mig, men mitt abrns far rätt hårt.
Puh, tur att alla visat sig tycka om köpekakor :D

Nu funderar jag på att göra en fotobok över Alvas första år. Bara för att tänka på något annat.

Kommentarer
Postat av: frida

Jag har bara en kommentar: Solhaga! Eller jo, största fördelen med er lägenhet är att ni bor krypavstånd till stans bästa lekpark. Synd att det är så trångt med dagisplatser inne i stan.

2011-10-29 @ 18:48:03
URL: http://www.livetmedtresinnen.wordpress.com
Postat av: Emma

Problemet med Solhaga är våra ickebefintliga 15% i handpenning. Däremot på den ljusa sidan kan det hända att A får börja på Strömstaren i januari - vad tror du storasyster O tycker om det?

2011-11-01 @ 16:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0