Om sötsuget

Jo men jag har ju berättat om mitt sötförbud.
Hur svårt kan det vara?

Så här svårt:
Mina första veckor åt jag så mycket tårta att födelsedagsmånaden augusti känns som detox i jämförelse.
Byggnaden 25 meter nedanför mitt jobb är en godisaffär. 500 sorter lösgodis. När vinden ligger på, eller när det är vindstilla med för den delen, kommer det små pustar av lösgodislukt - kanske en av de bästa lukter som finns. Vissa dagar ligger den tung över hela parkeringen.
Det kommer endel säljare till jobbet. Kombinationen säljare-nya produkter-kaffebröd är oslagbar.
Låter lätt, eller hur?!

Men - bortsett från en bulle idag och två i lördags - går det bättre än jag trodde. Därmed inte sagt att det inte är svårt att inte gå till ica och handla en jättepåse godis när det är tråkigt väder och champions-fucking-league på tv.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Man måste få unna sig en dag i veckan för att härda ut! <3

2011-10-19 @ 23:45:46
URL: http://rainbowsforever.blogg.se/
Postat av: Fraupels

Vadååå Vad är det för fel på Champions league??!! :)

2011-11-02 @ 20:59:36
URL: http://fraupels.blogg.se/
Postat av: Emma

Mer än att det är fullständigt ointressant att titta på? ;)

Jag kan inte fokusera på spelet när man inte spelar för Sveriges vinning - jag har svårt att koncentrera mig även om Zlatan får spela för Milan liksom... Nej hejja hejja Blågult :D

2011-11-06 @ 13:23:07
URL: http://frknilssonsbravader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0