En dag i städningens tecken

Natten till igår skramlade jag ihop fyra och en halv timmes sömn.
Alva ville upp kvart i sex, sambon saknade reaktion och jag gick upp för att lägga mig en stund på soffan.

Gick en långpromenad med K & E, ramlade upp på stan (långpromenad med K är bättre än långpromenad med killarna) Vi ramlade in både på Åhlens och på Våra Små.
Gick hem, käkade lunch, uttryckte förtjusning över sambons städning av lägenheten, ramlade upp på stan hela familjen, och in på Våra Små igen.
Alva fick sig en apa och en vagn.
Tror hon är mest nöjd över apan, mamman mest nöjd över vagnen. Hoppas fyra veckor går fort!
Jo, alltså, vi var ju inne hos flickorna på Våra Små i måndags också jag och Alva, och A fick syn på bokstödet/dörrstoppen från SkipHop som ser ut som en apa.
Hon blev arg när jag tog den och vi gick hem.
Igår vägrade hon släppa den och klappade förtjust apan på ryggen (något hon för övrigt har börjat med nu senaste dagarna, när man lyfter upp henne i famnen klappar hon en på ryggen.)
Apan är i skinn, med fluffiga öron och trampdynor.
Inte alla bokstöd bor i en säng ihop med ett barn....

Angående vagnen då, vi slog till på en Emmaljunga Scooter S, med orange chassi. Snälla, säg att fyra veckor går FORT! Alvas nuvarande titanic, jag menar vagn, ställer vi nog ut hos Rödtotten och använder där som extravagn.
Tänker inte sälja av den, den är lite svår kondition.
Inte trasig, men svår. Tung och skulle säkert behöva både en och två rundsmörjningar.


Idag ville Alva gå upp klockan tio i sex (Haha! Fem minuter längre sovmorgon!)
Eric skickade vi iväg på fisketur till Eskilstuna och själva sov vi (läs jag) i soffan och Alva... vet jag inte riktigt vad hon gjorde, men ingenting är trasigt, hon skrek aldrig och det är inga streck målade på väggarna.
Sedan tröttnade vi och ringde Rödtotten och frågade om vi fick komma ut och leka, och det fick vi.
Vi har spenderat dagen med att rensa fram lekstugan, sätta dit gungan ordentligt, skjutsa en (annan) leksaksapa i dockvagn, skjutsa Alva i dockvagn, tittat på vitsippor och tittat på traktor.
Vi lyckades tigga till oss fika också, inte hos som vi trodde, men med dom i ett annat hus.

Nu sitter jag och överför bilder och filmer från Iphonen till datorn (är på objekt 50 av 214. Crap.) och funderar på om jag ska dricka en stor kaffe eller ett glas vin.
Vi märker hur det blir.
Om jag inte somnar innan bilderna laddats över på datorn så visar jag hur vi snyggade till lekstugan sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0