Om avsaknaden av vägg-prylar.

Nu har vi bott i den här lägenheten i två månader snart.
Och jag börjar få krupp på väggarna, att det inte är n-å-g-o-n-t-i-n-g uppsatt.

Problemet är, att vi inte känner att vi har något att sätta upp på väggarna heller!
Väldigt, väldigt få av tavlorna/bilderna från Angelgatan får en plats på väggarna i den här lägenheten.
Så, jag tillbringar vissa kvällar med att kolla igenom bildbanken från de senaste 1,5 åren.
Det finns potential för en herrans massa bilder på Alva.

Men sen då!?

Vart hittar man schyssta bilder att sätta upp på väggarna?

Och vad sätter vi upp för att få bort en del av ekot, vi har tre meter i takhöjd i v-rum, kök och båda sovrum.

Förslag mottages!

Kommentarer
Postat av: Karin

Mitt förslag är att botanisera bland lite snygga tyger. Tycker att Åhlens lite otippat kan ha snygga mönster. Köp sedan en stor kanvas eller ta en helt vanlig stor isolerings skiva som du klär med tyget. Det blir en stor och rejäl tavla som tack vare tyget har en suverän ljuddämpande effekt!

2012-04-23 @ 12:50:05
Postat av: Julia Furuholm

Hej Emma! Jag tittar in på bloggen då, vad roligt att du skriver! Ett tips för hänga-på-väggarna är www.allposters.com - där kan man botanisera länge och hitta både gamla reklamaffischer, det mesta från kända konstnärer, film- och konsertaffischer osv. En stor del av vad som hänger på mina väggar kommer därifrån! Kram!

2012-04-24 @ 14:39:51
Postat av: Fraupels

Men du, vi har bott i över ett år och det finns många tomma väggar. Tror vi måste ses och brainstorma om lampor, tavlor, mattor och tyg. Call me baby!

2012-04-26 @ 22:39:55
URL: http://fraupels.blogg.se/
Postat av: Emma Åberg

Jag tänkte införskaffa till vardagsrummet posterna "Svenska blommor" och "svenska insekter" som är både uppdaterande lärorika och häftigt retro! Dessutom ger de en notalgi tripp tillbaka till lågstadiet! Kolla på Hjelmforlag.se

Gillar även som Karin skriver att spänna upp ett snyggt tyg runt en träram eller canvas!

2012-04-28 @ 21:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0