Om kräksjukan, och andra roligare saker

Aaah..

Jag önskar jag kunde skriva "helgen har varit dunderbra! Precis som vi hade tänkt blev hela förrådet tömt och flyttat till nya adressen!".
Istället får jag skriva:
Alva kräktes i fredags. Eric kräktes i lördags. Jag kräktes i söndags och Alva kräktes igen natten till måndag och idag på eftermiddagen.
Satnas jävla dagisbaciller. Där fick jag för att jag satt i torsdas och tyckte det gått så bra hittills med dagisbacillerna, och där fick jag igen för att jag sa "jag har ju klarat mig i tre dagar, då klarar jag mig helt och hållet!". Kul att inte heller lönen i mars kommer vara som den ska, utan med inte mindre än 4 dagars sjukskrivning, minst! Dessutom stör det mig att jag inte kunnat komma iväg till gymmet. Jag behöver verkligen det där stället.

I fredags var Alva så trött på allt att hon somnade självmant på golvet.
Tro mig, det har inte hänt många gånger i damens liv!



Alva är väl den som tagit kräksjukan bäst av oss tre, och två gånger har hon lurat oss att sjukan var över, med lite tur är den det idag - men trots att vi gav henne en liiten, liten lunchportion så kan det ha blivit ör stor.
Det var efter lunchen (och den alldeles för korta sovstunden) som hon kräktes idag nämligen.
Det är då det är skönt att kunna ringa och få prata med rätt sköterska på rätt plats och få veta att man agerar helt rätt med vätskeerrsättningar och annat fanskap.
Innan barnet blev dåigt idag igen (och efteråt också för den delen) så var hon alldeles för frisk för sina föräldrars eget bästa och hade vi kunnat hade vi lämnat av henne på dagis omgående.
Som tur var fanns min handväska tillhands, så hon hade något att plocka med den stunden iallafall!



Helgen som var var ju inte bara sjukhelg, utan även min arbetshelg (svider därför extra mycket att jag var tvungen att åka hem för vård-av-familj efter bara en timmes arbetande på söndagen. OB for crying out loud!)
Men, jag fick ändå sovmorgon i lördags av familjen, Alva glömde at hon var lite sjuk och ville upp tidigt, så Eric gick upp med henne, och när jag vaknade var de toroväckande tyst i lägenheten.
Det visade sig att de låg och sov på soffan ihop, mina älsklingar!



Annars går det rätt bra för vårat lag. Mer och mer packas ner, gardiner och stänger i vardagsrummet åkte ner idag och det ligger högar med tavlor överallt (ja alltså, överallt där inte Alva får tag i dom).
Kartonger står staplade på hög i kök och vardagsrum och det ligger påbörjade listor mest överallt.
"att handla", "kvar att packa", "lägga ut på blocket". Man kan tro att kylskåpet inte uppfanns för att kunna hänga upp viktiga saker på.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0