Tankeverksamhet 1.1

Flytten närmar sig med stormsteg.

Vi hade dyngtur och blev av med lägenheten redan i mitten på mars, vilket betyder att vi flyttar första helgen i mars. Det är idag två och en halv vecka kvar tills vi flyttar.
Vi borde packa som idioter - men ikväll har vi faktiskt tagit det lite lugnt.
Jag är dagen-efter-gymmet och har ONT av träningsvärken, hela överdelen av ryggen är påverkad.
Detta kan ju ses som ett rätt bra tecken, jag har gjort något rätt eftersom varenda muskeljävel skriker så fort jag andas. Det kan också ses som ett mindre problem när det mesta man kan fokusera på är smärtan i ryggen, speciellt mellan skulderbladen och in under dem. Ni vet, det där området som oavset hur mycket man stretchar, aldrig tar åt sig stretchningen.

Sedan jag skrev sist har vi alltså börjat packa ner vårt hem i lådor.
Den här satans lägenheten - som trots allt har varit helt underbar ändå - är påväg ner i tre lager wellpapp, uppmärkt och staplad i högar.
Rätt vad det är blir jag sentimental och tänker "men vi kan ju inte flytta härifrån! Alla minnen! Hur vi satt här i vardagsrummet och tittade på våran dotter i stort sett i tre cveckor i sträck innan vi vaknade ur den första koman. Här som Alva började bli människa, platsen hon känner igen! Lekparken! Väster!"
Sedan tänker jag "Herrgud vad skönt det ska bli med eget rum."
Lekparken ligger kvar, den kan vi gå på utflykt till, och helt säkert finns det lekplatser också på södra sidan av stan. Det blir liksom bättre för våran lilla familj att flytta till fler rum. Dessutom blir det närmre till K&O&E OCH vi får ett kvartersfik :D
Det kommer jämna ut det faktum att det inte finns någon kvartersbutik att handla möjlk i klockan halv åtta på morgonen när man VERKLIGEN behöver ha kaffe.

Det som jag tänker mest på just nu är hur Alva kommer ta flytten.
Vi kommer ju obönhörligen behöva lite tid på oss innan lägenheten luktar "hemma" istället för "nytt & fräscht", lite tid innan hon känner igen alla skrymslen och vill sova i sitt eget rum. Ja, för jag har inte hjärta att kasta ut henne från sovrummet direkt när vi flyttar in, till ett helt okänt rum som luktar konstigt och som skulle kunna vara... semesterort? Nej. Vi tar det nog ett steg i taget och introducerar rummet för Alva innan det är dags att flytta in dit.
Vi har också bestämt att de tinte spelar någon roll hur det ser ut i lägenheten där på kvällen när vi flyttat in - bara vårat sovrum är i ordning och möblerat som det ska vara. Det är verkligen prio ett.

Annars är det ju ofrånkomligt att fundera på inredning.
Vad som ska införskaffas till Alvas rum är uttänkt nästan hela vägen.
Fågelkrokar och ursnygga Hedda från Åhléns får givna platser, liksom ett par tavellister och en matta av något slag. Inredningen just nu går efter Heddas svarta basfärg och de klädda knapparna.
Fåglarna kommer sitta på rad (om jag så ska hyra ett jävla laserpass kommer de sitta spikrakt på led!)

Ja.
Lite ångest har ajg förståss också för att vi hittills har två flyttkartonger märkta "ljus & lyktor", och jag hittar FORTFARANDE ljusstakar överallt i lägenheten. Herregud. Finns det något ställe för Anonyma Pyromaner?

Kommentarer
Postat av: Karin

Vet du vad?? Karterscaffet har bakelsebuffe för 75 kr på fredagar mellan 15-17. :-)

2012-02-09 @ 20:59:34
Postat av: Faster Anna

Att gilla att elda är ett släktdrag som inte har resulterat i oreglerade brasor än så länge. Fast jag har ju en liten gräsbrand på samvetet när jag tänker efter

2012-02-10 @ 19:32:09
Postat av: Emma, Frk Nilsson

Pyromanin kommer alltså både från mors- och farssidan!

Modern har ju också en mindre gräsbrand (och en svårt rökskadad fläkt) på sitt samvete :)

2012-02-12 @ 16:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0