Gott nytt 2012!

Vilken perfekt nyårsdag!

Började med sovmorgon för mig, sedan frukost och ut i snön som fallit här på förmiddagen.
(Om man ska vara lite närkingsk så har tydligen SMHIs väderorakel spått +2 och regn senare under dagen.)
Alva tyckte att snö var rätt okej, så länge man inte stod på näsan i det. Åka pulka var lite töntigt när det inte gick snabbt - men å andra sidan så kan intrycken ha sabbats lite av en plötslig sömnighet samt att det typ snöar på tvären. Men hon var sjukt nöjd iallafall!

Gårdagen spenderades i hemmet med Frida, Sven och Ottilia som middagsgäster.
Småtjejerna fick äta före oss, sedan hade vi nedräkning och efter det var det läggdags.
Alva som haft lite sömnproblem efter magsjukan somnade som en stock, Ottilia 3 år hade desto större sömnproblem. Klockan åtta fick vi vuxna äta (vi kanske inte gjorde maten jättemycket rättvisa...)
Till förrätt åt vi pastastubbar med dil, ruccola och valnötsfärskost (den har potential, men dillen tog över var det sammanfattade betyget), huvudräten var lamm - både entrecote och ytterfile - och en ubergrym potatiskaka med smör och grädde samt en gudomlig sås. Tur att vi var hemma i goda vänners lag, så det inte gjorde så mycket att vi slickade tallrikarna efteråt. Desserten var en kiwisorbet som också  har potential, men blev lite för söt.

Självaste tolvslaget firade vi faktiskt ihop med Alva som vaknade av att det pangade så utomhus.
Hon tyckte att fyrverkerier var schyssta grejer, men blev lite irriterad när hon inte fick mumsa på chipsen som stod på bordet. Klockan två somnade hon om.
Kvällen avslutades med att färdtjänst tabbade sig IGEN med bilkudde istället för bakåtvänd bilbarnstol till Ottilia och nu sitter jag och funderar ut ett klagomail till Transam som sköter det här med bokn ingar och "för talan" för chaufförerna. Jag funderar på att be om en faktureringsadress så att vi kan kräva ersättning för de gånger som vi skjutsar hem Frida och Ottilia när färdtjänst failar och inte fattar skillnaden på olika bilskydd till barn.

Nyårslöften då?

Tja, jag tänker så här:

I år ska jag (återigen) försöka att inte vara så arg. Det tar energi och är egentligen mest tråkigt för alla.
Jag ska komma iväg till gymmet minst två gånger i veckan och lägga en liten peng på mig själv när det gäller min garderob. (Läs, jag vet att det är roligare att köpa kläder till Alva - men om jag jobbar på de tkan det bli minst lika roligt till mig själv också!). Och eftersom vi står inför en mindre omstrukturering på jobbet då chefen ska vara mammaledig så ska jag se till att andas riktigt djupt och inte stressa upp mig över saker. Alla kan göra fel och tar man det bara med lite is i magen så kommer det gå galant det här halvåret eller något som hon är borta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0