Inget på tv = tomt i plånboken

Vojne, vojne!

Idag har Alva blivit stor på riktigt och varit på dagis fulltid typ.
Hade gått dunderbra, kompisen A skolas in nu i veckan och Alva hade passat på att mysa med mamma S, leka med både A och nya kompisen I samt gjort en ordentlig "drama-queen" när Eric kom och hämtade henne efter jobbet.
En drama-queen är när man sitte roch leker i godan ro på golvet när pappa eller mamma smyger in, man överrumplas av känslor och viker sig på mitten med huvudet ner mot golvet och fejkgråter.
Kan även tillämpas när man inte får som man vill eller när vällingen tar för lång tid på sig att bli färdig i micron.
Två sekunder senare är allt som det ska vara igen :)

Lämnade också kollaget på dagis och fick förklara lite hur jag hade tänkt när jag klippte in en koltrast och skrev mormor under. Haha, det är inte lätt att förstå :) Som jag nog har nämnt tidigare är vi i min familj av den åsikten att mamma kommer och kikar till oss ibland i form av en koltrast. Så därför (och för att Alva rådiggar fåglar) blev det en sådan i kollaget. Pedagogen som tog emot det tittade och rabblade och jag såg riktigt hur det började snurra i tankebanorna när hon inte hittade mormor utan bara en stor svart fågel :)

Nåja, arbetsdagen var rätt lugn, jag har suttit med prislistor och haft en rätt rolig kund inne, det ligger saker utspridd i halva butiken, hoppas arbetskamraterna som börjar klockan tio kan förlåta mig :)
Fick tips av O att det fanns lediga lägenheter på ett ställe och har anmält vårt intresse också, men den här gången ska jag inte ta ut något i förskott! (tror jag ja, har ju redan funderat över hur vi ska göra med dagisplatsen om det skulle vara så att vi får en av lägenheterna. Det ligger ett dagis i huset nämligen...) Nåja, jag ska ärligt försöka att inte ta ut något i förskott. Herregud, det är ju bra om fastighetsbolaget tar kontakt med oss och erbjuder en visning i första hand!
Väl hemma käkade jag resterna av familjens middag och nämnde för Eric att han jättegärna fick spela tvspel, bara jag fick ta över tvn och titta på Äntligen hemma klockan åtta. Synd att det är handboll på tvn så att jag inte längre hade något att titta på!
Desto roligare är att jag då istället kunde koncentrera mig på att välja ut gobitar ur H&Mkatalogen och beställa dessa till 10% rabatt! Får se om det är något som funkar :) (beställde faktiskt bara tre saker till Alva, två pra brallor och en rosa satin-nalle).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0