Om den nya lägenheten

ÄNTLIGEN!!

Vi har fått ny lägenhet!
En nybyggd trea som vi flyttar in i 1 april (om vi inte blir av med den här lägenheten snabbare vill säga).
Tre meter i takhöjd, inga hål eller konstiga tapeter på väggarna, vi kommer bli först att bo där.

Livet vände plötsligt och blev att se lite ljusare ut :)

Nu tänks det på gardiner, mattor, tavelupphängningar, lampor(!), barnrumsinredning...
Har ju snöat in allvarligt på att Alva ska ha fåglar i rummet.
Ska försöka att inte snöa in på ugglor och fjäderfän för mycket - och ska allvarligt försöka att inte ha rosa bara för att det är en "tjejfärg". Men liksom, fåglar är en stor del av A:s dag, så det blir åtminstone sånna här tjusiga krokar på väggen,

Bild lånad från bluebox.se

Satt och drömde om lampor härmodagen (en av mina stora fetischer...) och ramlade (ännu en gång) över den här godingen signerad Tove Adman,


Hohoho, tänk om den inte kostade 5000 kronor..
Såg den första gången i Visby för fyra år sedan, och är fortfarande helt betagen av den.
Kan vara en av de absolut vackraste lampor som finns!
Förresten FrauPels, det här lampprojektet vi har pratat om..? Ska vi se om vi kan göra något av det?
Jag kan hjälpa dig med dina belysningsproblem, om du kommer med tips och råd till oss!

Nu ska jag sminka av mig och hoppa i säng, imorgon väntar arbete!

Kommentarer
Postat av: Fraupels

Jaaaaa! Vi gört!

2012-02-18 @ 11:14:20
URL: http://fraupels.blogg.se/
Postat av: Frk Nilsson

Hurraaaa!

2012-02-29 @ 21:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0