Den där jävla köksgardinen, och Alvas flickrum

Ni vet att jag har försökt hitta en gardin till köket, preferably en öljejttkappa.
Nåväl, efter att ha dammsugit Örebros textilbutiker hittade jag en schysst på Åhlens, nästan kritstrecksrandig (eller marin, I don´t know) som var 180cm.
Tips, om ert fönster är 171cm brett, så kommer inte 180cm öljettgardin räcka.
Vilket nederlag det var när jag kom hem och glad i hågen höngde upp min nya köksgardin!
Det såg för jävligt ut. Saknades minst 20cm gardin för att det skulle se någesånär ut.
Surare än ättika knappade jag mig in på jotex.se sär jag visste att det fanns på löpmeter.
Kom inte upp i minsta ordervärde (eeh, missade med typ etthundratjugotre spänn).
Höll på att bryta ihop.
Igår var vi till IKEA för att handla en bräda till Alvas säng (återkommer om den).
Sprang på en kappa till köket för 50 spänn.
Inga öljetter, men då hinner jag dammsuga internet igen, eller så går den där jävla 30%-rabatt-på-hela-köpet på jotex.se försvinna.
 
 
Huvudorsaken till vårt IKEAbesök var för att införskaffe en stödbräda till Alvas spjälis (som vi ju gjort om till "riktig" säng genom att ta bort ena långsidan). Alva ligger nämligen stilla, typ ALDRIG, i sin säng och ramlar minst en gång per natt i golvet.
Men. Min högt älskade IKEA-app ljög för mig igår och påstod att det fanns stödbrädor inne.
De var slut.
Till och med den 16 juli.
Så jag tröstshoppade en sänghimmel istället.
Inatt har vi haft kuddar under madrassen för att skapa en uppförsbacke.
När vi kom hem igår fick Eric uppdraget att borra hål i väggen för diverse.
Behold, Alvas flickrum!
 
   

Kommentarer
Postat av: becky

Love Alva's room!

2012-07-12 @ 04:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0