Om det där med att vara sjukt fånig

Hurra vilken bra måndag vi hade!
 
Vi började med att åka till Hallsberg där jag hade stämt träff med min optiker.
Japp.
Jag har efter snart tjugo års glasögonanvändande samma optiker. I en annan stad.
För jag litar inte på andra optiker, jag tror at de är sjukt kassa och har hittat sina legitimationer  i cornflakespaketet (i bästa fall).
Nåväl, det visade sig att jag hade lite försämrad syn på vänster öga.
Sedan till det stora problemet.
Vilka bågar!?!?!?
Jag har provat Rödtottens mörka, stora bågar och tyckt att det är ett rätt bra intryck jag får av mig själv.
(Med tanke på hur det såg ut sist jag hade svarta bågar blir jag lite förvånad varje gång jag rycker åt mig Rödtottens för att få se världen genom ett annat glas. (Och det kan ajg säga, med tanke på hur hennes glas är slipade, är det inte konstigt att hon ser illa!)
Nåväl, tillslut stod det mellan ett par grå plastbågar från Vasuma och ett par metallbågar från Versace.
Helt olika uttryck, då Vasuma-bågarna är (som redan nämnt) grå, det är tjocka bågar som syns.
Versace-bågarna är ljusa, smälter nästan in i ansiktet och på så vis så är det ju helt olika stilar, ena paret binder upp en, andra paret kan kombineras i oändlighet.
Så.
Jag valde... BÅDA!
Och inte blev jag ruinerad heller, andra paret fick jag för halva priset, så alltsom hallt kostade två par obetydligt mer än vad det enda paret jag har idag kostade.
 
Med lite tur hinner jag få glasögonen den här veckan :D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0