Testing testing

Vi håller på med ett test här hemma.
Alvas spjälis är av en sådan modeschang att man kan ta bort ena långsidan och förvandla den till "riktig" säng.
Med tanke på att vi har provat i två dagar är det lite tidigt att säga något än så länge, men hon har kommit knallande vid halv fem ungefär både morgnarna. I morse ihop med mr-39graders-feber.
Pust.
Men, vi provar på, och jag är ändå nöjd med resultatet! 
Imorgon (eventuellt) får ni se bild på hur damens rum ser ut just nu.
 
Annars har vi hållit på och pysslat lite de senaste dagarna.
I torsdags fick pappa sällskap ett par timmar av oss i utbyte mot att han lånade ut en bra såg att kapa bänkskiva med. På köpet fick vi också en burk linolja för inoljning.
Vi for därför (med en smärre detour om Fredrikssons måleri i Hallsberg) upp till Ekeberga och hade nog tänkt slipa och olja, men vi rensade rabatter, band upp rosor och sprejmålade vår nya köksklocka istället.
Idag fick vi upp köksklockan ordentligt och när Eric skjutsade hem Rödtotten tog han med sig bänkskivan hem.
Halleluja vad bra det blev! (Nu fattas verkligne bara gardinen, och den köper jag bannemig imorgon!)
 
 
(hmm... imorgon kan det hända att ni får en bild med blixt...)
 
 
Annars tog jag och Alva räservagnen på promenad runt golfbanan.
Det finns ett par ställen när man står precis ovanför golfbanan när man ser hela stan, alltså från USÖ hela vägen bort till gmala kära Väster. Och det kan bli bra bilder på det om man har systemkameran med sig.
Det hade inte jag, så ni får nöja er med en bild från mobilen.
 
 
Nu tänkte jag försöka sova, ifall Alva och febern kommer imorgon bitti också.
(dessutom är det min tur att gå upp med barnet....)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0