Home is home!

Säga vad man vill om att vara uppassad, ompysslad, bortskämd med barnvakt och så vidrare.
Home sweet home!
 
Ibland är det bara skönt att vara i sitt eget kyffe och sova i sin egen säng.
Vi kom hem sent igår kväll, och kom i säng ännnu senare! Jag sov mellan tolv och halv sju ungefär, sedan var det tydligen dags att gå upp tyckte mitt barn. Däckade sedan mellan halv nio och ungefär klockan elva.
Behövligt.
Men, man (jag) blir så förbaskat tjurig av att sova lite för länge. Alldeles mosig i huvudet.
dessutom känns det som att dagen är nästan slut när man vaknar så där sent. (Ja alltså, när man är van att gå upp sådär sex halv sju så blir dagarna väldigt, väldigt långa!).
 
Vi tog en spontan vända upp på stan, kollade in Åhléns och blev fattiga. Typ.
Vi köpte klockan, quiltvadd (ska göra om tygtavlan, sätta lite vadd bakom som kan ta upp lite mer av ekot i vardagsrummet), en tavellist i lackade plåt till Alvas rum, böcker och en klocka till köket:
 
Kanske kommer den lackas om... Vit vägg och vit klocka liksom...
Letade sedan över halva stan efter en öljettkappa att sätta i köksfönstret.
Hittade inte en enda. Förrns vi kom hem och Eric gick in på Åhléns hemsida.
Voi-fucking-lá.
Gud vad trött man blir ibland.
 
Annars spenderade vi dagen hos mormor som fyllde 79. Alva lekte jättemycket och tyckte att allt var roligt tills hon skulle springa ikapp med Eric, snubblade på sina egna fötter och slog pannan i asfalten.
Jag har aldrig sett en bula växa. Förrns nu.
Nu är Alvahjärtat min dotter enhörningen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0