Ny vagn!

Idag har varit en rätt bra dag, med tanke på att den började rätt så pissigt.
Alva vaknade misch-i-naschen (nilssonskt(?) uttryck för alldeles överjävligt tidigt, troligen förbaskat sent!).
Har ingen aning om klocksalg. Men det var mörkt ute.
Nappen var borta och det regnade så att både fönsterbleck och stupränna utanför Alvas rum höll på att explodera.
Vi försökte somna om på hennes rum. I våran säng. I hennes rum med mig liggande på madrass på golvet. Med henne bredvid mig på nyss nämnda madrass. I hennes rum med mig på madrassen och henne i sängen hållandes hand och nynnandes både trollmor och vad jag är glad att jag har dig.
Helt plötsligt var det ljust ute och vi var fortfarande vakna. KLockan var halv fem och jag fick psykbryt efter att vi återigen försökt somna i våran säng.
Där tog Eric över efter att Alva ätit välling och tydligen somnade hon om i sin säng med Eric på madrass nedanför.

Ibland är barn så underbara.
Speciellt när de sover hela natten.

På förmiddagen, efter ordentlig sovmorgon och frukost, åkte vi upp på stan och hämtade ut nya vagnen.
Äntligen är den här! Snabb, smidig och med orange chassi.
Så sjukt stöddig :)
Både jag och Alva adopterade snabbt vagnen och det kändes som att vi kännt varandra forever.

Ända tills vi skulle lyfta in vagnen i bilen.
Där stod den gamla och var sur och tvär och tänkte inte samsas med den nya överhuvudtaget.
Så.
Ut me ungen ur bilen, dumpa familjen på stan och åka tillbaka hem och ställa gamlingen i skämsbåset, jag menar barnvagnsförrådet.
Fråga inte varför vi inte lyfte ur den gamla vagnen innan vi åkte upp på stan.
Fråga istället varför KIA inte gör en bil där två vagnar får palts bredvid varandra. Där har vi ett problem!
Tänk om man vill samåka, två barn, två mammor och två vagnar.
Vem ska få lämna sin kvar? VA? (Nä, jag är inte ens hälften så upphetsad som jag kan verka. Jag tycker själv att det är hemskt mmärkligt att jag inte lyfte ur vagnen ur bilen redan i förrgår.)

Ny vagnen köpte vi på bästa barnbutiken i stan (åtminstone!) Våra små, där superproffsiga systrarna Åberg arbetar. På Våra små hittade jag idag vår nya köksklocka (som jag inte köpt än, bara spanat in), en rund. Orange. Need I say more?
Materialist -Ja visst!


Kommentarer
Postat av: Fröken Åberg

Tack snälla för det!!!

Då måste jag kontra med vilka fantastiska kunder vi har!

Blir alltid lika glad när jag ser dig Emma, du utstrålar glädje!

Gillar din blogg skarpt, du kan verkligen svänga med orden!

2012-06-14 @ 23:02:51
Postat av: FrkNilsson

Åh tack! Jag rodnar :)

2012-06-16 @ 22:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0