Irriterad tjej!?

Tisdag, vecka tre i lägenheten.

Sitter och kollar när Elsa Billgren kaklar ett kök i Äntligen hemma.
Way to go girl!
Hon skulle få kakla hemma hos mig vilken dag som helst :)
Skulle vilja ha en sån hantverkarkjol som hon har, men dels säger tjejerna i byggkläder-butiken att den är gjord för män (!!) och inte funkar bra på tjejer (eftersom vi har höfter på ett helt annat sätt än män), och dessutom har jag problem redan som det är i butiken med en viss kategori som inte tror på vad jag säger bara för att jag är tjej. (Yrkesskadad som man är vet jag också vilket märke på fogen hon använde, eftersom jag såg påsen).
Sedan får man titta på Karin.
När jag var yngre tyckte jag att Karin var den coolaste människan på tv4.
Inte längre, det märks att hon är både formgivare, designer och för intelligent för sitt eget bästa.

Annars har jag fått upp gardinen i Alvas rum, saknas bara en bit rundstav så jag får en snyggare rullning, i söndags inhandlade jag krokus, irisar, tete-a-tete och påskliljor för inte mindre än trehundra kronor och planterade ner hälften i krukor på uteplatsen som gud glömde och idag satte jag ner resten i de krukor jag hittar här inne.
VÅR VÅR VÅR, ge mig VÅR VÅR VÅR!
Vi var på inspirationsresa halva helgen, i lördags åkte vi till metropolen Odensbacken och kanske Örebro läns bästa inredningsbutik, Jakobssons. Om jag fått som jag velat hade vi införskaffat oss taklampor till alla tre(!!!!) uttagen i halltaket för 29:- styck. Very, very basic. Gör inget alls eftersom våran specialitet är ordinära lampor. Det får liksom inte krocka hur mycket som helst.
Dessutom försökte vi äta lunch på IKEA inte mindre än två dagar i rad. Det tänkte halva Örebro län också (båda dagarna) och vi åkte hem utan några större inköp och med tomma magar.
Igår försökte jag bringa ordning i klädkammaren som gud glömde.
Ville sig inte riktigt, måste ha minst en trådback till (hej Rusta).
I söndags var vi på Åhlens för att införskaffa fåtöljen till Alvas rum.
Den hade utgått.
Helvetes jävla skit.
Japp. Dundersur är jag.
Dessutom är jag sur på hon som har målat den söta ugglan, eftersom hon har höjt priset på den med 40 spänn sedan jag hittade den på Signerat.se för mindre än en månad sedan.
Sedan igår har hon bytt sida till nordicdesigncollective.se, bara på en natt gick priset från 190 till 220:-
INTE OKEJ!
Frågan är då, ska man köpa den här tavlan på IKEA?
Känner jag mig själv faller jag dessvärre på mållinjen och köper den dyra, eftersom den är finare... verdammt.

Annat jag irriterar mig över är att det är så svårt att hitta en snygg matta, att jag måste vänta tills jag har dörrar på bokhyllan för att helt få tömma de sista lådorna. De är nämligen inte så Alva-vänliga.... (Läs krukor, ljuslyktor och ljusstakar)
SAMT, dyngförkylningen jag har förärats. Nu får det vara nog!

Kommentarer
Postat av: frida

Nu ska jag vara en god vän och kommentera. :-D

Härligt med blommor på uteplatsen. Jag blir lite sugen på att följa ditt exempel. Synd att vi jämt har ihjäl alla blommor bara.

2012-03-24 @ 06:54:06
URL: http://livetmedtresinnen.wordpress.com
Postat av: frida

Förresten, jag såg också äntligen hemma. Gillade karins skåp men varför, varför, varför sprayade hon det i kopparfärg? Hemskt! Elsa billgren är ju bara för underbar! Älskar hennes kläder.

2012-03-24 @ 06:56:22
URL: http://livetmedtresinnen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0