Loreeeen! Och Mors dag såklart!

Vilken jävla höjdarhelg jag har haft!

Igår fick jag sovmorgon, åt nybakat bröd från bageriet i Wadköping, åkte en snabbis till jobbet och låste upp eftersom chef glömt nycklarna :)
Sen en snabbis till IKEA, handla hylla, handla blommor på Blomstermarken och hem igen.
Skruvade och planterade och grejjade.
Nu saknas bara (sköna) möbler. Så man kan sitta därute utan att få ont i rumpan.

På kvällen var det dags för årets happening, Schlagerfest hos Mamamu!
Jag var hemma strax innan två imorse.
Senast jag var hemma så sent var... eee.. Det blev förbaskat sent 2010, när faster Anna hade 50-årsfest.
Men då var jag gravid också. Efter det har det definitivt inte hänt.
Men det var GRYMT!
Nio sköna damer satt och häcklade samtliga bidrag utom Sveriges, då var vi banne mig tysta i säkert tre minuter.
Vi åt mat och snacks och drack ohyggliga mängder vin.
Och klockan halv två satt Mamamu, Linn och jag på balkongen och tittade ut över takåsarna på väster, såg solen närma sig horisonten och försökte förstå vad som hänt.
Hade vi verkligen vunnit?
Hade jag, för en gångs skull, haft rätt när jag sa att vi skulle sparka alla andras rumpa med hjälp av Loreens suggestiva låt och capoeira-dans?
Inte klokt.
Turkiets båtfarare var inte ens i närheten av oss.
Och Italien kommer få sona länge innan vi bestämmer oss för att åka dit på semester. Kom igen liksom, ingen poäng alls?! Jämrans pastastampare.


Idag har vi firat mors dag ute hos rödtotten.
Storkusinen med barn och fastern var där också, Alva och P lekte i lekstugan, klättrade i (den livsfarliga) rutschkanan, Alva blev sotis när jag satt med M 6 månader, och vi grillade till både lunch och middag.
I sommar kan det hända att vi bor ett par nätter där ute, fy fasen vad avslappnad jag blir där!

Det som saknades var mamsen.
Jag var en snabbis och tittade till graven och planterade e pelargon, men Alva sov i bilen så det blev bara ett par minuter. Tror det får bli mer grävterapi i slutet på veckan, såg lite torftigt ut nu....
Nu ska jag se om mina blommor har tagit sig efter värmechocken idag, min fina orangea var ordentligt ledsen trots rikligt med vatten i förmiddags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0